עיריית תל אביב-יפו פרסמה תוכנית מקיפה להתמודדות עם שינויי האקלים

תל אביב – יפו היא הראשונה בין ערי ישראל המציגה תכנית להתמודדות עם שינויי האקלים. התכנית פורסמה והוצגה לציבור.

הערים הגדולות בעולם כבר הבינו את חשיבותה של המערכת המוניציפלית בהתמודדות עם שינויי האקלים. העיר הראשונה בישראל לתרגם את ההבנה הזו לתוכנית פעולה מקיפה היא תל אביב, שעירייתה פרסמה השבוע תוכנית מפורטת להתמודדות עם שינויי האקלים.

התכנית הוצגה לציבור בכנס ציבורי פתוח של הוועדה לאיכות הסביבה, בהנחיית ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר. את התכנית הציגו מנהל הרשות לאיכות הסביבה ולקיימות, איתן בן עמי; סגנית מנהל הרשות, ורד קריספין רמתי; אדריכל העיר, יואב דוד ויועצת התכנית, ד"ר אורלי רונן. התכנית הוצגה כהזמנה לשיתוף פעולה, כהצהרה וכמחויבות עירונית. במפגש המקוון השתתפו תושבים רבים שהעלו שאלות ונושאים הקרובים לליבם.

כתיבת התוכנית נעשתה במסגרת חברותה של תל אביב בארגון C40 – רשת בינלאומית של ערים הנאבקות בהתחממות הגלובלית, ונעשתה בשיתוף פעולה של כל מחלקות העירייה, כולל מינהל ההנדסה, מינהל בינוי ותשתית, חטיבת התפעול ומינהל השירותים החברתיים.

התוכנית כוללת מיפוי של האתגרים והאיומים שאיתם תתמודד העיר, לרבות עליית פני הים, עליית הטמפרטורה הממוצעת, עלייה במספר הימים החמים, עליית החום במרחב הפרטי והציבור, ופגישה באוכלוסיות מוחלשות, וכן דרכי התמודדות. לצורך מיקוד ובהירות התכנית על עשרות התהליכים שקיימים בה, היא דנה בשני יעדים מרכזיים – חום העיר ומים.

תכנית הפעולה להיערכות לשינויי אקלים תל-אביב – דןגמה לכרטיס תכנון אמצעי פעולה

השלב הראשון של התוכנית יבוצע מיידית עד שנת 2021 – לרבות גיבוש נהלים להתמודדות עם עומסי חום, צמצום כריתת עצים, מיסוד תהליך לאספקה עצמאית של אנרגיה סולרית במבני ציבור, והערכה כלכלית לנושא ההערכות. בנוסף, מוצגת תוכנית הדרגתית עד שנת 2030, אשר תתמקד במתן מענה תחילה לאזורים הפגיעים ביותר בעיר, ולאחר מכן בעיר כולה. במסגרת התוכנית נעשה שימוש במבחר כלים, כולל תכנון, פיתוח תשתיות, הנחיות ורגולציה, מעורבות הקהילה חינוך והסברה.

תכנית הפעולה להיערכות לשינויי אקלים תל-אביב – תהליך תכנון ויישום

יש לקוות שפרסום התוכנית על ידי עיריית תל אביב ייתן השראה לערים אחרות להיערכות לאתגרי שינויי האקלים, לתושבי העיר ולמבקרים בה לקחת חלק בתהליך.

לקריאת התוכנית המלאה – לחצו כאן

לצפייה במפגש הצגת התכנית – לחצו כאן (המפגש מתחיל בדקה 6:50 בהקלטה)

סביבה וקיימות בתל אביב

משבר האקלים קורה עכשיו, בישראל ובעולם.

מדעני האקלים מסכימים באופן גורף שהסיבה למשבר היא פליטה מוגברת של גזי חממה על ידי בני האדם. למרבה המזל, היכולת לצמצם את פליטת גזי החממה נתונה גם היא בידי האדם. פעולות של מדינות ושל יחידים יכולות לסייע במזעור הנזק ובהיערכות לעתיד.

אתר אקלים ישראל מרכז את הידע העדכני בנושא משבר האקלים, ונותן כלים להבין טוב יותר את המשבר ואת הדרכים להתמודד עמו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin