ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, הכריז על משבר האקלים כסוגיה ביטחונית לאומית וחתם על צווים נשיאותיים לטיפול במשבר

נשיא ארה"ב הכריז על משבר האקלים כסוגיה ביטחונית לאומית, קבע יעדים, חתם על צווים נשיאותיים כדי לפעול מיידית לעמידה ביעדים ומינה את ג'ון קרי ואת ג'ינה מקארתי כדי להוביל את המעבר לכלכלה של אפס פליטות פחמן.

ג'ו ביידן, הנשיא האמריקאי הנכנס, הכריז ב-27 בינואר 2021 על משבר האקלים כסוגיה ביטחונית לאומית. הנשיא חתם על צווים נשיאותיים ומינה את ג'ון קרי, שר החוץ לשעבר, כשליח המיוחד של הנשיא לאקלים ואת ג'ינה מקארתי כיועצת האקלים הלאומית.

הנשיא הציג את צוות משבר האקלים בבית הלבן ואמר: "אנחנו מדברים על חדשנות אמריקאית, מוצרים אמריקאים, עבודה אמריקאית. ואנחנו מדברים על בריאות משפחותינו ועל מים נקיים יותר, אוויר נקי יותר וקהילות נקיות יותר. אנחנו מדברים על ביטחון המדינה ועל אמריקה שמובילה את העולם לעתיד של אנרגיה נקייה."

הנשיא ביידן הציב יעדים שיבטיחו שאמריקה והעולם יוכלו לעמוד בדרישות הדחופות של משבר האקלים, תוך פיתוח מקומות עבודה ועסקים. היעדים כוללים מהפכה של אנרגיה נקייה ללא זיהום פחמן עד שנת 2035, מעבר לכלכלת אפס פחמן עד שנת 2050, שמירה על משאבי הטבע וסיוע לקהילות שנפגעו בשל משבר הסביבה. ההכרזה מגובה בשורה של מעשיים אופרטיביים ובהם איסור קידוחי נפט וגז באדמות פדרליות והחלפת ציר הרכבים הפדרלי ברכבים חשמליים.

הכרזה זו היא המשך לקו שנקט ביידן במהלך הקמפיין לנשיאות, במסגרתו אמר את הדברים הבאים: "משבר האקלים הוא הנושא הכי חשוב שניצב בפני האנושות והנושא הכי חשוב עבורי. עוד בשנות ה-80 הייתי ראשון בהדגשת הצורך להתמודד עם ההתחממות הגלובלית. שינוי האקלים הוא האיום הקיומי הגדול על האנושות…יש לנו מחויבות מוסרית כאן… אני לא מרבה לדבר בשפה הזו אבל כאן יש לנו ממש מחוייבות מוסרית. ולא רק ביחס לצעירים אלא כלפי כולם. תראו מה שקורה עכשיו. בארה״ב נשרפים יערות בשטח יותר גדול משטחן של מדינות קונטיקט ורוד-איילד ביחד…שיטפונות של פעם במאה שנה מתרחשים כל כמה שנים…[משבר האקלים] הוא הסיכון הביטחוני החמור ביותר שניצב בפני ארה״ב בגלל מה שיקרה. אוכלוסיות שלמות שילחמו…על היכולת שלהן להמשיך לחיות. זה ממש איום קיומי"

בעקבות ההנחיות החדשות והצווים הנשיאותיים שנחתמו, משרד הביטחון האמריקאי קבע את שינוי האקלים כנושא בעדיפות גבוהה של ביטחון לאומי. הפנטגון מתחיל לשלב ניתוחי אקלים באסטרטגיית ההגנה הלאומית ויכלול שיקולי אקלים בפעילויות תכנון וניתוחי סיכונים.

למידע נוסף:

כלכליסט: ביידן יגדיר את משבר האקלים כסוגיה של ביטחון לאומי

הבית הלבן: Remarks by President Biden Before Signing Executive Actions on Tackling Climate Change, Creating Jobs, and Restoring Scientific Integrity

הבית הלבן: FACT SHEET: President Biden Takes Executive Actions to Tackle the Climate Crisis at Home and Abroad, Create Jobs, and Restore Scientific Integrity Across Federal Government

Defense News: Climate change is now a national security priority for the Pentagon

BBC: Biden signs 'existential' executive orders on climate and environment

משבר האקלים קורה עכשיו, בישראל ובעולם.

מדעני האקלים מסכימים באופן גורף שהסיבה למשבר היא פליטה מוגברת של גזי חממה על ידי בני האדם. למרבה המזל, היכולת לצמצם את פליטת גזי החממה נתונה גם היא בידי האדם. פעולות של מדינות ושל יחידים יכולות לסייע במזעור הנזק ובהיערכות לעתיד.

אתר אקלים ישראל מרכז את הידע העדכני בנושא משבר האקלים, ונותן כלים להבין טוב יותר את המשבר ואת הדרכים להתמודד עמו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin